Recente publicaties |
A1
- Weymeis, Henk, Karla Van Leeuwen, and Caroline Braet. 2019. “Adaptive Emotion Regulation, Academic Performance and Internalising Problems in Flemish Children with Special Educational Needs : a Pilot Study.” European Journal of Special Needs Education 34 (1): 124–135.`
- Weymeis, Henk. 2016. “Bringing Light into the Dark Side of Identity: Theoretical and Clinical Applications: a Case Study.” Ed. Wim Beyers, Figen Cok, and Elisabetta Crocetti. Journal of Adolescence 47: 230–234. Impact factor: 1.795, category: PSYCHOLOGY, DEVELOPMENTAL, rank: 36/70, quartile: 3.
A2
- Weymeis, Henk, Karla Van Leeuwen, and Caroline Braet. 2019. “Extending School-wide Positive Behaviour Support (SWPBS) with Emotional Support Systems : a Non-randomized Study Testing the Effectiveness of a School-wide Health Care Policy TIME-IN in Special Education.” Social Science Protocols 2.
A4
- Verstuyf, J., Vansteenkiste, M., De Pauw, S., Boone, L., Van de Kaap-Deeder, J., & Weymeis, H. (2014). “Moetivatie” of motivatie? Over de vitamines voor therapietrouw, duurzame gedragsverandering en groei. SIGNAAL, 89, 22–49.
B1
- Weymeis, H. 2015. Wij Zijn Gedrag: Positief Gedrag in Het Onderwijs. Leuven: Acco.
B2
- Volkaert, B., Wante, L., Weymeis, H., & Braet, C. 2019. Emotieregulatie trainen binnen een schoolse context. In C. Braet & M. Berking (Eds.), Emotieregulatietraining bij kinderen en adolescenten. Houten.
- Merlevede, Els, Caroline Braet, Elisa Boelens, Inez Buyck, Taaike Debeuf, Wim De Mey, Lien Goossens, Nathalie Haeck, Tiffany Naets, Marie-Lotte Van Beveren, Sandra Verbeken, Eva Van Malderen, Leentje Vervoort, Brenda Volkaert, Laura Wante, and Henk Weymeis. 2019. “Afsluiting.” In Emotieregulatietraining Bij Kinderen En Adolescenten : Therapeutenboek, ed by. Caroline Braet and Matthias Berking, 249–254. Bohn Stafleu van Loghum.
- Onraet, Emma, Alain Van Hiel, and Henk Weymeis. 2017. “Contact Bestrijdt Vooroordelen En Discriminatie : Een Toepassing in De School.” In Radicale Jongeren Op School : (her)kennen En Begeleiden, ed. Willy Steensels and Frie Van Camp, 171–187. Brussel: Politeia.
|